"Velkommen til mit laboratorium. Her bliver der forsket i indtryk og udtryk."

tirsdag den 5. juni 2012

Looking sharp...





I dag for 13 år siden døde Ernie Wilkins, min søsters elskede stedfar. Da jeg var i København, skulle hun og jeg selvfølgelig ud på Ernies vej. Jeg havde endnu ikke fået set dette nye jazzkvarter på Sluseholmen. En kanalby med hollandsk tradtion. Nøj, hvor er det fedt! Jeg har jo saltvand i årene efter min egen far, så mon ikke jeg bare var solgt med det samme :-) Skønt sted, der skal vi bo! Fin, fin arkitektur, med god divergens og intimitet, som i et gammelt bybillede. Ernie var en gudbenådet jazz komponist/musiker/arrangør og et dejligt menneske. Han er savnet. Gudskelov lever hans musik videre i hans eget bigband EWAB , Ernie Wilkins Almost Bigband. Looking sharp ;-)

1 kommentar:

Dejligt at du læser med. Skrive endelig en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...